Terug
Gepubliceerd op 17/01/2022

Notulen  ocmw-raad

di 14/12/2021 - 19:15 Digitale vergadering
Aanwezig: Eddie Bormans, voorzitter ocmw-raad
Kristof Joos, voorzitter vast bureau
Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, leden vast bureau
Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, ocmw-raadsleden
Caroline Van Landeghem, waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Björn Caljon, algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting op 14/12/2021 om 19:20.

  • Openbaar

    • Financiële dienst

      • Verlenging tijdelijke vervanging gemeenteraadslid

        wettelijk kader
        • het decreet lokaal bestuur van 22 december 2019, artikels 12, 15, 40 en 41
        situering

        Tijdens de gemeenteraad van 14 september 2021 legde Jochen Wilms de eed af als gemeenteraadslid, in vervanging van Liesje Pauwels.

        Zij vraagt een verlenging van deze vervanging tot en met 16 december 2021.

        motivering

        Liesje Pauwels is nog in zwangerschapsrust tot en met 16 december 2021 en wenst voor haar mandaat als gemeenteraadslid vervangen te worden.

        besluit

        Artikel 1

        De gemeenteraad neemt kennis van de bijkomende vervanging van Liesje Pauwels door Jochen Wilms.

        Art. 2

        Deze vervanging loopt ten einde op 16 december 2021.

      • Bekrachtiging besluit burgemeester mbt organisatie raden nav COVID-19

        wettelijk kader
        • decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikels 40 en 41
        • nieuwe gemeentewet, artikels 134 § 1 en 135 § 5
        situering

        Ten gevolge van de coronacrisis werd de organisatie van de verschillende raden (gemeenteraadscommissies, gemeenteraad en OCMW-raad) al een aantal keer aangepast.
        Nu de cijfers (besmettingen + ziekenhuisopnames) de laatste weken enorm stijgen, en er ook meer en meer mensen in quarantaine moeten, rijst de vraag om ook de raden niet meer fysiek te laten doorgaan en dus te kiezen voor digitaal vergaderen.

        motivering

        Aangezien de coronacijfers, zowel in België als in Bornem zelf, enorm stijgen, is het niet verantwoord om de raden nog fysiek te laten doorgaan. De kans dat mensen (raadsleden en publiek) besmet raken door het bijwonen van een fysieke raad, is op dit moment redelijk groot.
        Meer en meer mensen moeten ook in quarantaine en dan is het onmogelijk om deel te nemen aan een fysieke vergadering. De kans is groot dat één of meerdere raadsleden in quarantaine zullen zitten tijdens een komende raad.
        Om iedereen de kans te geven om toch deel te nemen aan de raden, is een digitale raad (via Teams) op dit moment de beste optie.
        Er zal een livestream voorzien worden zodat pers en publiek de raden kunnen volgen.

        In deze zin werd een beslissing burgemeester genomen op 26/11/2021, dewelke ter bekrachtiging aan de raad wordt voorgelegd.

        financiële aspecten

        Geen.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, Caroline Van Landeghem
        Voorstanders: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        Artikel 1

        De gemeenteraad bekrachtigt de beslissing burgemeester van 26/11/2021 betreffende de organisatie raden nav COVID-19.

        Artikel 2

        De gemeenteraad, ocmw-raad en gemeenteraadscommissies worden vanaf heden, en zolang de zolang de federale maatregelen ikv COVID-19 van kracht zijn, volledig digitaal georganiseerd.
        Pers en publiek kunnen het openbare gedeelte van de vergadering volgen via een audiovisuele livestream, beschikbaar gesteld via de website van de gemeente Bornem.

      • Strategisch Meerjarenplan - aanpassing 2 - gemeente en OCMW 2020 - 2025

        wettelijk kader
        • Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
        situering

        Elk jaar dient de gemeente en het OCMW haar strategisch meerjarenplan (SMJP) te evalueren en aan te passen, minstens het opnemen van de resultaten van de vastgestelde jaarrekeningen. In deze aanpassing worden de resultaten van de jaarrekeningen 2020 verwerkt en worden er ook aanpassingen gedaan op basis van nieuwe ramingen en aangepaste verwachtingen voor de gemeente en het OCMW.

        De OCMW-raad stelt de uitgaven en ontvangsten van het OCMW vast.

        motivering

        De meerjarenplanaanpassing werd opgesteld op basis van een intern proces. Volgende stappen werden doorlopen:

        • wijzigingen omgevingsanalyse
        • bevraging administratie
        • bespreking met bestuur

        Verdere details zijn terug te vinden in de aanpassing van het meerjarenplan.

        financiële aspecten

        De financiële aspecten worden weergegeven in het document Strategische Meerjarenplan 2020 - 2025 aanpassing 2.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, Caroline Van Landeghem
        Voorstanders: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Leentje Van lent, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Dirk Zoldermans, Wiske Meskens
        Tegenstanders: Wim Verheyden, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt
        Onthouders: Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Hilde Cools, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Jochen Wilms, Greet De bruyn
        Resultaat: Met 14 stemmen voor, 3 stemmen tegen, 9 onthoudingen
        besluit

        Enig artikel

        De OCMW-raad stelt de uitgaven en ontvangsten voor het OCMW vast zoals deze voorgelegd werden in de meerjarenplanaanpassing.

    • Cluster Leven en welzijn

      • Goedkeuring samenwerking CAW in de aanpak van dak- en thuisloosheid en financieel kader

        wettelijk kader
        • Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
        • Beslissing raad voor maatschappelijk welzijn van 14/05/2019 i.v.m. de financiering van de acute opvang
        • Wet van 26 mei 2002 betreffende het recht op maatschappelijke integratie
        situering

        In 2017 werd, met de steun van de lokale besturen uit de zorgregio van het CAW Boom Mechelen Lier, de acute noodopvang opgericht. Het CAW Boom Mechelen Lier verzorgt tot op vandaag met deze werking de opvang en begeleiding van dak- en thuislozen. De acute opvang is 24u op 24u en 7 dagen op 7 open. Er is een maximum capaciteit voor opvang van 10 individuele kamers en 2 gezinskamers, voor een verblijf van maximaal 1 maand.

        De voorbije jaren hebben wij als lokaal bestuur de nood aan meer opvang en begeleiding van dak- en thuislozen zien toenemen. 1 aanvraag op 4 kon echter niet worden opgenomen wegens een te beperkte capaciteit.

        Ook de problematiek van dak- en thuisloosheid verschuift en de doelgroep diversifieert. Als gevolg van de vermaatschappelijking van de zorg (afbouw residentiële bedden in de zorg) zijn er enerzijds meer uithuiszettingen van personen met psychologische/psychiatrische problematieken, middelengebruik (overlastproblematiek, huurachterstallen, vervuiling…) en anderzijds personen die een instelling (psychiatrisch ziekenhuis, gevangenis, jeugdvoorziening) verlaten zonder woonoplossing.

        Er zijn veel ‘sofaslapers’, dak- en thuislozen die zich verplaatsen tussen vrienden, familie, kraakpanden, of die slapen in auto’s, garages, etc.

        Steeds meer vrouwen met kinderen en jongvolwassenen worden dak –en thuisloos door intrafamiliale problemen en/of geweld. Grote gezinnen en personen met een beperkt inkomen vinden geen betaalbare woning meer op de private huurmarkt.

        Er is daarnaast ook nood aan een gedifferentieerd aanbod van begeleiding, dat aansluit op hun noden.

        De meeste lokale besturen hebben vergelijkbare noden en behoeften naar de doelgroepen van dak- en thuislozen. Lokale besturen hebben op basis van hun specifieke inwoners en op basis van hun lokale aanpak of eigen aanbod wel verschillen in aanvullende noden. Opvang en begeleiding van dak- en thuislozen vraagt aldus om een gedifferentieerd aanbod zowel op regionaal als lokaal niveau.

        In september 2020 nam de Welzijnskoepel met het CAW Boom Mechelen Lier het initiatief om de lokale besturen in de zorgregio te bevragen op hun noden en behoeften naar opvang en begeleiding van dak- en thuislozen. In de periode tussen oktober 2020 en januari 2021 werden 9 werkgroepen georganiseerd met vertegenwoordigers van alle 19 lokale besturen uit de zorgregio, met maatschappelijk werkers, beleids- en stafmedewerkers, directeurs sociale zaken, lokaal mandatarissen en bevoegde schepenen. Deze werkgroepen hadden tot doel:
        • Inventarisatie lokale doelgroepen dak- en thuislozen
        • Uitwisseling (goede) werkingen/aanpak dak- en thuisloosheid op lokaal en regionaal vlak
        • Inventarisatie lokale doelstellingen aanpak dak- en thuisloosheid
        • Bespreking gezamenlijke doelstellingen aanpak dak- en thuisloosheid
        • Inventarisatie voorstellen tot aanpak en aanbod dak- en thuisloosheid

        De output uit deze werkgroepen vormde de basis voor het uitwerken van concrete doelstellingen en aanbod voor een nieuwe bovenlokale ketenaanpak dak- en thuisloosheid voor de zorgregio. Doel is dat deze nieuwe ketenaanpak dak- en thuisloosheid het de lokale besturen de komende jaren mogelijk maakt niet alleen opvang en begeleiding aan te bieden aan de steeds groeiende groep van dak- en thuislozen, maar biedt ook meer structurele oplossingen zowel lokaal als op niveau van de zorgregio.

        Het CAW werkte tezamen met de besturen een visie uit, met name de ketenaanpak die 5 doelstellingen :
        1. Niemand (met en zonder papieren) mag genoodzaakt zijn om tegen zijn wil op straat te moeten slapen bij gebrek aan opvang die aangepast is aan zijn/haar/hun situatie.
        2. Niemand mag genoodzaakt zijn om langer dan nodig te moeten verblijven in de opvang bij gebrek aan doorstromingsmogelijkheid naar (begeleid) wonen.
        3. Niemand mag uit een instelling ontslagen worden (ziekenhuis, psychiatrie, gevangenis, jeugdinstelling…) zonder voldoende nazorg en een oplossing voor zijn woonsituatie.
        4. Niemand mag uit huis gezet worden bij gebrek aan begeleidings-en herhuisvestingmogelijkheden.
        5. Geen (toekomstige) jongvolwassen mag thuisloos worden als gevolg van de overgangssituatie naar zelfstandigheid.
        In bijlage wordt de concrete uitwerking van deze ketenaanpak naar verschillende acties uiteengezet. De samenwerking tussen lokaal bestuur/OCMW en hulp-zorgverlening (CAW) vertaalt zich ook naar het gezamenlijk bundelen van de krachten en financiële mogelijkheden. Vanuit de hulpverlening (CAW) worden de financiële middelen vanuit de Vlaamse overheid in maximale transparantie ingezet in een regionaal aanbod voor de lokale besturen/OCMW’s.

        motivering

        Het vast bureau geeft positief advies voor goedkeuring van dit inhoudelijk plan van samenwerking in kader van ketenaanpak van dak- en thuisloosheid om de noden in de regio op te vangen en adviseert eveneens positief voor het gemengd financieringsmodel.

        financiële aspecten

        Het regionaal aanbod van de ketenaanpak dak- en thuisloosheid vraagt een jaarlijkse investering van 1.010.671 euro. Het CAW zet transparant haar middelen in voor een regionaal aanbod van begeleiding en opvang voor dak- en thuislozen.
        • Het CAW investeert vanuit zijn reguliere middelen jaarlijks een bedrag van 678.832 euro.
        • Een resterend bedrag van 331.839 euro is noodzakelijk voor jaarlijkse investering van 1.010.671 euro.
        • Binnen de werking van de 18 lokale besturen en de Regionale Welzijnskoepel Rivierenland engageren de gemeenten zich om te werken volgens een solidariteitsmodel voor bijkomende financiering van regionale aanbod.

        Voor het jaar 2022 wordt een gemengd financieringsmodel voor de lokale besturen voorgesteld, net zoals in 2019. Volgende uitgangspunten worden gehanteerd:
        • Het inwonersaantal wordt bepaald op basis van de officiële bevolkingsstatistieken die worden aangemaakt en gepubliceerd door de federale overheid. Als referentiedatum voor de volgende berekening werd rekening gehouden met de inwonersaantallen op 01/02/2021.
        • Iedere gemeente draagt bij op basis van inwonersaantallen maar tevens op basis van de gebruikte diensten. Daarvoor worden de aanmeldingscijfers van de acute opvang 2018 en 2019 gebruikt. De cijfers van 2020 zijn omwille van de gevolgen van de Corona crisis niet representatief genoeg om te hanteren.
        • De niet toewijsbare aanmeldingen worden ook nu niet meegenomen in de berekening. In totaal konden er in 26 mensen in 2018 (op een totaal aanmeldingen van 233 dak- en thuislozen) en 45 mensen in 2019 (op een totaal aanmeldingen van 221 dak- en thuislozen) niet aan een bepaalde gemeente worden toegewezen.
        • De totale bijdrage voor de lokale besturen voor 2021 bedraagt 331.839,00€. Hiervan zal de helft gefinancierd worden op basis van inwonersaantallen en de andere helft op basis van het aantal verwijzingen. Voor Bornem komt dit voor 2022 neer op een bijdrage van € 10 042,08. Dit bedrag werd voorzien in de meerjarenplanning op rekening 0900 000/649 000.

        Vanaf het jaar 2023 zal er een financieringsmodel gehanteerd worden dat vorm krijgt in samenspraak met alle besturen uit het arrondissement Mechelen.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, Caroline Van Landeghem
        Voorstanders: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn
        Onthouders: Wim Verheyden, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt
        Resultaat: Met 24 stemmen voor, 3 onthoudingen
        besluit

        Artikel 1

        Het voorstel tot samenwerking met het CAW en de lokale besturen van de welzijnskoepel Rivierenland en Rupelstreek in het kader van ketenaanpak dak en thuisloosheid en dit zoals opgenomen in bijgevoegde nota ketenaanpak dak- en thuisloosheid, versie 08/06/2021 wordt goedgekeurd. De nota maakt integraal deel uit van deze beslissing.

        Artikel 2

        Er is een akkoord voor voorstel van gemengd financieringsmodel waarbij de bijdrage van de besturen in de werkingskosten voor 50% op basis van solidariteit (= inwonersaantal) en 50% op basis van het aantal verwijzingen berekend wordt voor 2022.

        Artikel 3

        Met de andere besturen uit het arrondissement Mechelen wordt in overleg getreden om een financieringsmodel vanaf 2023 uit te werken.

      • Indexering tarieven

        wettelijk kader
        • decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
        situering

        Om de beleidsopvolging en communicatie te vergemakkelijken is het aangewezen om alle door het OCMW gehanteerde prijzen jaarlijks tijdig en op eenzelfde moment aan te passen. Om dit voor 2022 tijdig te kunnen is de voorgestelde indexatie van de tarieven gebaseerd op het consumptieprijzenindexcijfer en gezondheidsprijzenindexcijfer van september 2021.

        motivering

        Aan de raad wordt voorgesteld de geïndexeerde tarieven, zoals voorgesteld in de bijlage goed te keuren met ingang van 1 januari 2022. Voor BKO wordt de indexering begrensd tot de maximumtarieven, zoals bekendgemaakt door Kind & Gezin. 

        financiële aspecten

        Toepassing van de geïndexeerde tarieven.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, Caroline Van Landeghem
        Voorstanders: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn
        Onthouders: Wim Verheyden, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt
        Resultaat: Met 24 stemmen voor, 3 onthoudingen
        besluit

        Enig artikel

        De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de geïndexeerde tarieven goed vanaf 1/1/2022.

        Tarieven BKO

        Dagprijs

        15,11 euro

        Halve dagprijs

        7,58 euro

        Derde dagprijs

        5,02 euro

        Transitwoningen

        Tarief (nieuwe contracten)

        445,07 euro

        Tarief Gasthuisstraat 1

        636,73 euro

        Seniorenwoningen (Kraeymeerstraat 2 & 4)

        Huurprijs huisnummer 2

        259,82 euro

        Huurprijs huisnummer 4

        193,64 euro

      • Doorrekening kilometervergoeding naar klanten dienst Thuiszorg

        wettelijk kader
        • Woonzorgdecreet van 15 februari 2019, art. 12
        • Besluit van de Vlaamse regering betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers, Bijlage 2 (Hoofdstuk 1, Art. 1, 11°)
        situering

        De Dienst Thuiszorg biedt gezinszorg en aanvullende thuiszorg aan aan zorgbehoevende Bornemnaars. Het ingezette personeel wordt deels gesubsidieerd door de Vlaamse Overheid. Binnen hun takenpakket doen zij boodschappen voor de klanten. Hier betalen de klanten tot op heden geen vergoeding voor. Eventuele parkeerkosten worden wel reeds doorgerekend aan de klant. De verzorgenden krijgen de gereden kilometers terugbetaald door het O.C.M.W. Er wordt voorgesteld om de afgelegde kilometers i.k.v. boodschappen door te factureren naar de klant. De implementatie van een nieuw softwarepakket de komende weken zal hierin ook een faciliterende rol in spelen. 

        motivering

        Er wordt voorgesteld om de vergoeding in te voeren omwille van volgende redenen:

        • Duurzaamheid en impact op het milieu: de verzorgende gaat meermaals per week boodschappen doen voor de klant, vaak voor slechts enkele items. Op vlak van duurzaamheid is dit niet langer te verantwoorden. Door het invoeren van deze kilometervergoeding willen we bij onze klanten een bewustzijn creëren rond de impact van deze vele verplaatsingen op het milieu.
        • Takenpakket van de verzorgenden: door het veelvuldige boodschappen doen, is er minder ruimte voor het nastreven van de doelstellingen binnen een zorgtraject. Verzorgenden zijn voortdurend op de baan en kunnen minder inzetten op andere taken (verse maaltijden maken, connectie opbouwen met de klant, hygiëne van de klant,…).
        • Financiële overweging: de verzorgenden krijgen een vergoeding voor dienstverplaatsingen, vb. wanneer zij naar de winkel gaan voor de klant. Deze worden niet gesubsidieerd door de Vlaamse Overheid en bijgevolg volledig door het O.C.M.W. gedragen. 

        Met dit voorstel willen we inzetten op efficiëntie en de boodschappen groeperen. Zo kan ruimte gecreëerd worden voor taken die ook een rol kunnen spelen bij de sociale beleving.

        De impact van deze beslissing op het budget van onze klanten wordt individueel bekeken. Waar nodig wordt hiervoor contact gezocht met de sociale dienst. 

        financiële aspecten

        De kilometervergoeding zal € 0,37 / afgelegde kilometer bedragen. Dit is ook het bedrag dat betaald wordt aan de verzorgenden voor dienstverplaatsingen. Deze kosten worden door deze beslissing gedeeltelijk gerecupereerd. 

        Publieke stemming
        Aanwezig: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Wim Verheyden, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn, Caroline Van Landeghem
        Voorstanders: Eddie Bormans, Kristof Joos, Jurgen De Maeyer, Elke Cuyt, Stefaan De Landtsheer, Saadet Gülhan, Nicole Van Praet, Danny Peeters, Bernadette Boeykens, Luc De boeck, Gil Van Den Berghe, Dirk Hoofd, Leentje Van lent, Hilde Cools, Kevin Van Ranst, Tom Van Ranst, Eric Engels, Geert Mertens, Roel Van Eetvelt, Francois De Clercq, Dirk Zoldermans, Jochen Wilms, Wiske Meskens, Greet De bruyn
        Tegenstanders: Wim Verheyden, Anky Daelemans, Lana D'hertefelt
        Resultaat: Met 24 stemmen voor, 3 stemmen tegen
        besluit

        Enig artikel

        Vanaf 1/2/2022 wordt een kilometervergoeding van € 0,37 / afgelegde kilometer in functie van boodschappen doorgerekend naar de klanten van de Dienst Thuiszorg. Klanten worden hiervan op de hoogte gesteld via een schriftelijke communicatie. 

De voorzitter sluit de zitting op 14/12/2021 om 20:02.

Namens ocmw-raad,

Caroline Van Landeghem
waarnemend algemeen directeur

Eddie Bormans
voorzitter ocmw-raad