De geplande werken aan een pand in de Stationsstraat 16, met vergunning (dossiernummer gemeente: OMG_20210381) vereisen de tijdelijke inname van een deel van het openbaar domein, inclusief de mindervalideparking aan Stationsstraat 16.
De eigenaars van dit pand hebben de aanvraagprocedure gevolgd voor een toelating inname openbaar domein voor 3 parkeervakken. In hun aanvraag vragen zij om de mindervalideparking hierbij op te nemen.
Dienst Patrimonium - team mobiliteit stelt dat de inname van de mindervalideparking noodzakelijk is vanwege
De inname van de mindervalideparking zal tijdelijk ongemak veroorzaken voor mindervalide gebruikers. Om de houders van een mindervalideparkeerplaats geen hinder te laten ondervinden van de werken tijdens het in- en uitstappen van hun voertuig stelt dienst Patrimonium - team mobiliteit de alternatieve parkeerplaats te voorzien aan Stationsstraat 15. De parkeerplaats is eigendom van de gemeente Bornem en hier kan een mindervalidenparkeerplaats worden voorzien.
Om deze maatregel zo snel mogelijk te kunnen invoeren dient er een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer uitgevaardigd te worden zodat de houders van een mindervalideparkeerkaart, de kans krijgt zich toch in deze straat/zone te parkeren.
De werken zijn gestart op 15 oktober 2024 en stonden ingepland tot 30 november 2024. De maatregel, die ifv de werken ingericht werd, wordt verlengd tot 20 december 2024. Door onvoorziene omstandigheden tijdens de werken kan hier een verlenging noodzakelijk zijn.
Het bord E9a ter hoogte van Stationsstraat 16 wordt afgedekt door onze technische dienst.
Er wordt voor de periode van 15 oktober tot en met 20 december 2024 een bord E9a voorzien op de parkeerplaats ter hoogte van Stationsstraat 15 door de technische dienst.
Enig artikel:
De tijdelijke politieverordening voor de mindervalidenparkeerplaats ter hoogte van Stationsstraat 15 wordt goedgekeurd. Dit voor de tijdelijke vervanging van de mindervalidenparkeerplaats ter hoogte van Stationsstraat 16 en dit tot 20 december 2024.