Gemeente Bornem investeert in 7 digitale infoborden die geplaatst worden in de centra van Bornem centrum, Branst, Mariekerke, Weert, Hingene, Eikevliet en Wintam. Deze borden zijn bedoeld om de Bornemnaar in het algemeen en meer bepaald de minder digitale en minder mobiele inwoners te informeren. Ze richten zich op voorbijgangers en fietsers en zijn strategisch geplaatst in dorpscentra nabij buurtwinkels of gemeenschapshuizen. Ze vervangen grotendeels de eerder gebruikte spandoekframes.
De borden hebben zowel een primaire als secundaire functie. In de eerste plaats worden de borden gebruikt door gemeente Bornem voor sensibiliserende boodschappen, diverse mededelingen en aankondigingen van activiteiten die zij organiseert. In tweede instantie kunnen ze gebruikt worden voor de aankondiging van activiteiten door derden.
Om dit gebruik te stroomlijnen schreef de dienst communicatie, participatie en evenementen een reglement.
SMJP Actieplan: AP-1.3: In het communicatiebeleid besteden we aandacht aan bijzondere doelgroepen en onderwerpen. Hierbij bieden we een mix aan communicatiekanalen aan, waardoor alle inwoners en bezoekers van Bornem tijdig en grondig geïnformeerd zijn.
Het reglement ‘Gebruik digitale infoborden’ beheert het gebruik van de digitale infoborden van gemeente Bornem en omvat de afspraken met derden voor publicatie op deze borden.
Voor het reglement: geen.
Voor de digitale infoborden: de aankoop van deze 7 borden zal bekostigd worden met budget van de dienst communicatie, participatie en evenementen (G/ACT-1.3.5/0119-013/231000/CBS/IP-COM002). De voorbereidende werken (grondwerken, elektriciteit en sokkel) worden opgenomen door de technische dienst & groendienst.
Enig artikel
Het reglement voor publicatie op de gemeentelijke digitale infoborden wordt goedgekeurd.